Tábor 2012 – 6. den

Šestý den tábora začal netradičně. Budíček byl ve znamení další hry – Polní nemocnice. Všichni byli vytaženi ze spacáků křikem, že se událo bombardování, že jsme všichni nemocnice, ať se všichni shromáždí na chodbě a tam dostanou další pokyny.

Vstup do fotogalerieTy pokyny byly vlastně jen losováním, co kdo dostal za úraz či nemoc. Byly tu ještě tři ošetřovatelé a jeden lékař. Nemoci a úrazy: siamská dvojčata, upadená ruka, vypadený jazyk, ekzém, zimnice, upadená noha, upadené obě ruce… Všichni se patřičně vymódili (můžete se mrknout do fotogalerie) a šlo se na snídani. Tam si museli jedni druhým pomáhat, protože najíst se bez rukou nešlo moc dobře. Pak po snídani byl zadán přesun polní nemocnice na určité místo. Zde bylo také nutné si pomáhat. Ukázalo se, že jsme skvělá skupina, která si pomoci dokáže.

Vstup do fotogalerie Následovala katecheze na téma zbožnosti. Opět jsme si charakteristiky tohoto daru napsali na klíč, který jsme pak přinesli na mši svatou do kaple.

Mše svatá byla posunuta o půl hodiny déle, z důvodu smažení sýru, který jsme pak měli na oběd...

Vstup do fotogalerie Po obědě toužili všichni jít na koupání, zlákáni zkušeností včerejší party. A tak se šlo. Návrat byl stanovený do půl páté, protože tehdy nás v kostele čekal netradiční růženec. Skládali jsme ho z kuliček na zemi kostela a každý si na jednu kuličku (Zdrávas Maria) mohl napsat úmysl, na který chce tuto modlitbu obětovat. Všichni si tuto formu modlitby při bilanci pochvalovali…

Vstup do fotogalerie Po večeři následovala bilance a pak: dlouho očekávaná noční hra: Hledání svatého Grálu. Hra byla inspirována legendární zprávou, která nás zpravuje o zachování kalicha Pána Ježíše z Poslední večeře – grálu – který byl dlouhá staletí střídavě vyhledáván různými věhlasnými bojovníky, např. anglickým králem Artušem. V lese poblíž Slivice byla nachystána cesta označená svíčkami a šipkami, kterou bylo nutno absolvovat. Např. první disciplína dávala za úkol objevit heslo v lahvích s pavouky, červy a žábami, toto heslo si zapamatovat a donést ho až na závěr hry. Pak byl úkol projít jedovatou pavučinou, plnit různé logické úkoly, projít bludištěm bez dotknutí se jedovatých stěn či projít bez otevření očí chodbou Medúz za pomoci Ariadniny nitě. Na konci cesty pak čekal soutěžící moudrý mnich, který měl pro každého moudrou radu do života. A samozřejmě i svatý Grál. Po této hře se šlo hned spát.

sepsal o. Řehoř.

 

Články: